Receptioniste worden bij een sportschool

Ook sportscholen hebben een receptioniste nodig. Deze heeft veel meer taken dan vaak in eerste instantie wordt gedacht. Als receptionist ben je het gezicht van een bedrijf. Je bent vaak de eerste persoon die mensen zien als ze binnenkomen. Niet alleen voor nieuwe klanten, maar eigenlijk iedereen die gebruik maakt van de sportschool. Nieuwe klanten komen bij de receptie om zich in te schrijven. Hier tekenen ze een contract, krijgen ze een pasje, en horen ze de huisregels van de desbetreffende gym. Vaak geeft een receptionist ook nog een rondleiding van de ruimte, vertelt de openingstijden, en eventueel beschikbare klasjes waaraan meegedaan kan worden.

De receptie zorgt voor de orde

Naast het inschrijven van nieuwe klanten en het regelen van fitnessapparatuur leasen, heet de receptie ook iedereen welkom die langskomt om te sporten. Vaak moeten sporters hier ook hun pasje scannen voor ze verder mogen de sportschool in. De receptie is ook het eerste aanspreekpunt bij vragen of problemen. Als er iets kapot is, een andere sporter doet vervelend, of de muziek staat bijvoorbeeld te zacht, zullen klanten dit als eerst melden bij de receptie. Deze wordt dan ook verwacht dit op te lossen. Als een toestel bijvoorbeeld kapot is, moet de receptie dit regelen met het bedrijf dat gaat over het fitnessapparatuur leasen

Verwachtingen

Als receptionist(e), worden er een aantal dingen van je verwacht. Omdat je eigenlijk het visitekaartje bent van de sportschool, wordt ervan uitgegaan dat je wel verstand hebt van sporten en de desbetreffende apparaten. Als mensen namelijk vragen hebben moet je die tot zekere hoogte ook kunnen beantwoorden. Ook als dit bijvoorbeeld gaat over hoe een bepaalde oefening gedaan moet worden, of hoe een bepaald apparaat werkt. Hiernaast moet je ook klantvriendelijk zijn. Hiervoor is geduld nodig, maar het is ook ontzettend belangrijk.